Leave a comment

Darmowa reklama w Internecie

Analizując obecną sytuację na rynku wiele osób zastanawia się, czy darmowa reklama w Internecie jest jeszcze możliwa. Czy można stwierdzić, że istnieje coś takiego, jak pojęcie darmowej reklamy w sieci?

Płatna czy darmowa reklama w Internecie?

Darmowa reklama w Internecie

Internet, to podobno niewyczerpalne źródło nowych klientów. No i idąc tym krokiem miliony firm w kraju i na świecie ostro walczy o klienta. Każdy chce dla siebie jakiś kawałek z tego tortu. Z pomocą takim firmom przychodzą inne przedsiębiorstwa, które specjalizują się w pozyskiwaniu nowych klientów dla firm. Oferują zróżnicowane usługi, za które jednak trzeba odpowiednio zapłacić. Firma otrzymuje opiekuna, który zajmuje się jej promocją w Internecie i dba o to, aby pozyskać dla niej jak największą liczbę kupujących. Stosując różne metody i techniki pracują na rzecz firmy zlecającej. Skuteczność takiej reklamy jest bardzo wysoka, kiedy zlecona zostaje profesjonalnej firmie, która odpowiednio przeprowadzi całą kampanię reklamową.

Czy można to zrobić za darmo? Oczywiście, że można. Wszystko zależy od naszych chęci, umiejętności i wolnego czasu. Jeśli tego nam brakuje, to lepiej zlecić reklamę w Internecie profesjonalnej firmie. Jeśli nasza wiedza o Internecie nie kończy się na obsłudze poczty i odczytaniu informacji na portalach, to możemy wykorzystać różnego rodzaju sposoby dotarcia do klienta. Wspomnę o kilku z nich:

Media społecznościowe, Facebook

Jeśli dotąd nie miałeś lub nie miałaś do czynienia z portalami, takimi jak Facebook, to czas najwyższy to zmienić! Coraz więcej osób w Polsce i na całym świecie korzysta z Facebooka w domu i w pracy, na komputerze, laptopie, tablecie czy telefonie. Brak swojej strony firmowej, Fan Page na Facebooku to oddanie klientów konkurencji. Co można zyskać? Dzięki aktywnym prowadzeniu takiej strony, promocjach i ciekawych ofertach, reklamie produktów i usług firmy, pozyskamy grono setek, tysięcy osób, które będą chciały być na bieżąco z ofertą naszej firmy. Dzięki temu wszystko, co napiszemy lub umieścimy na swojej stronie pojawi się od razu na tablicy osób, które „Lubią” naszą stronę. Zasięg jest ogromny. Przy założeniu, że posiadamy kilkaset osób, które „Lubią” nas, i niektóre z nich skomentują nasz wpis lub udostępnią dalej informację swoim znajomym, możemy trafić za jednym razem do kilku tysięcy osób. I wszystko to całkowicie za darmo. Warto zauważyć, że grupa osób, która nas polubiła, to ludzie, którzy są lub będą w przyszłości zainteresowani produktami, usługami naszej firmy. Media społecznościowe zwiększają niesamowicie skuteczność działań marketingowych firmy.

Twitter, Google+

Google+ (Plus), jak kto woli, to także coś, bez czego powoli ciężko będzie firmom żyć. Jako, że wyszukiwarka Google jest obecnie głównym źródłem odwiedzin naszych stron, warto zastanowić się nad stworzeniem swojego profilu w Google+. Działanie i założenia są podobne, jak na Facebooku, z taką różnicą, że tutaj dodajemy znajomych do kręgów, a sami możemy dołączyć do różnego rodzaju tematycznych społeczności. Bezpośredni, szybki kontakt, hangouty itd. z pewnością pomoże naszej firmie w promocji. Wspomniałem w nagłówku o Twitterze, czyli portalowi, dzięki któremu możemy wysyłać krótkie wiadomości tekstowe, które od razu docierają do osób, które nas obserwują. W Polsce Twitter nie jest jednak jeszcze tak popularny, co wcale nie oznacza, że nie można wykorzystywać go w reklamie firmy w Internecie.

Blog firmowy

Darmowy? Oczywiście! Dzięki dziesiątkom darmowych stron lub skryptów, do wykorzystania na swoich stronach firmowych możemy bez problemu założyć i prowadzić bloga internetowego dla firmy. Przykładem takiego skryptu jest WordPress, którego akurat sam używam. Zakres tematyczny bloga zależy tutaj już od naszych innowacyjnych pomysłów. Możemy na nim pisać i opowiadać o naszych produktach i usługach, nowinkach i promocjach. Możemy powoli przygotowywać klientów na zmiany, jeśli takie się szykują, informować o pracach nad nowymi projektami czy produktami. Wykorzystajmy blog do aktywnej komunikacji z klientem, poruszajmy ciężkie i trudne tematy, odpowiadajmy na pytania klientów dotyczące naszych usług, reklamacji itp. Kreujmy na blogu firmowym pozytywny marketing Internetowy naszej firmy!

Fora internetowe, grupy dyskusyjne

Aktywna działalność na forach internetowych i grupach dyskusyjnych pomoże nam w dotarciu do nowych klientów, a także w budowaniu pozytywnej opinii na temat naszej firmy. Najlepsze fora, to fora związane tematycznie z naszą działalnością, a także miejsca, gdzie spotykają się potencjalni odbiorcy docelowi naszej firmy. To tutaj możemy zachęcić inne osoby do skorzystania, przetestowania oferty naszej firmy, polecić ją innym. Warto śledzić informacje na temat swojej firmy na bieżąco i odpowiednio reagować, jeśli znajdziemy negatywne opinie na nasz temat wystawione na forum przez niezadowolonego kupującego, a nierzadko również przez konkurencję.

Mapy Google

Nic nie kosztują, a warto dodać wpis na temat naszej firmy do miejsc lokalnych w Mapach Google. Jeśli mamy już konto na Google+, to bardzo łatwo powiążemy oba wpisy ze sobą, aby pozwolić się odnaleźć potencjalnym klientom, którzy będą szukać produktów lub usług wśród lokalnych firm.

Reasumując, darmowa reklama w Internecie nie jest mitem. Wymaga jednak czasu i zaangażowania. Jeśli tego nam brakuje, to najlepiej zlecić to profesjonalistom, którzy do niektórych, wspomnianych przeze mnie darmowych form reklamy, dołożą inne, płatne formy reklamy, dzięki czemu skuteczność reklamy w Internecie będzie jeszcze większa.

 

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.